Els residents, els únics que podran accedir a l’Illa de vianants amb cotxe particular

Mapa de la futura Illa de vianants

Publicitat
piscines

Els residents a l’Illa de vianants del centre del poble seran els únics que hi podran accedir amb el seu cotxe privat quan l’Ajuntament posi en marxa el seu pla per pacificar el trànsit al centre del nucli urbà, segons es va fer públic ahir en una reunió informativa amb veïns.

El pla, del qual la primera fase entrarà en funcionament en algun moment de la primera meitat de l’any vinent, implicarà nombrosos canvis de sentit en els carrers del centre del poble que ara formen o donen accès a l’Illa de vianants. El canvi més important és que el carrer Major tornarà a tenir un únic sentit de circulació des del carrer del Sol fins a la Plaça de l’Esglèsia, invertint-se així el tram entre el carrer Orient i l’avinguda Gaudí.

Publicitat
farmacia-m-castelana

La Bassa, de fet, serà un dels tres accessos per als que es podrà entrar a l’Illa de vianants, juntament amb el carrer Major a l’alçada del carrer del Sol, on comença actualment la zona peatonal, i el carrer Sant Mateu, que també veurà invertit el seu sentit de circulació. També s’invertirà el carrer del Sol, que es convertirà en l’última sortida del carrer Major per als cotxes que no puguin accedir a l’Illa de vianants. Aquests canvis implicaran també que el carrer Orient es tancarà completament al trànsit, amb l’única excepció dels veïns que hi tinguin places de pàrquing, que hi hauran d’accedir des del carrer Major.

El control d’accès a l’Illa de vianants, en funcionament les 24 hores del dia, es farà amb un sistema de càmeres que multaran els vehicles que hi accedeixin sense estar a la base de dades de vehicles autoritzats, en la que es podran inscriure els cotxes dels veïns que visquin a l’Illa de vianants, independentment de si hi tenen o no aparcament. També s’hi podran inscriure altres cotxes de forma excepcional en casos concrets, com haver d’anar a buscar a una persona malalta o amb problemes de mobilitat que viu dins de l’Illa de vianants o quan s’hagi de recollir un objecte voluminós d’una botiga ubicada en aquesta zona. Segons va explicar el regidor de Promoció Econòmica, Enrico Martinelli, l’ideal seria fer-ho amb antel·lació al dia en que s’hagi de circular però si no s’és a temps, com seria el cas d’una persona malalta, es podrà anular la multa amb un justificant adequat.

El carrer Orient deixarà de ser l’únic accès a l’Illa de vianants

Els vehicles comercials, a part, tindran en principi un horari de càrrega i descàrrega de 7 a 11 del matí durant el qual podran entrar a l’Illa de vianants a abastir els comerços. Aquest punt, però, s’està negociant amb els comerciants, pel que es possible que s’amplii l’horari, segons ha puntualitzat el regidor.

El sistema de control d’accès per càmeres, que tindrà un cost de 60.000 euros -s’instal·laran tres càmeres, una a l’alçada del carrer del Sol, una altra a la Bassa i una tercera al carrer Sant Mateu, tot i que aquesta última s’instal·laria en una segona fase en que es reurbanitzaria el carrer amb una plataforma única com al Pi i Margall-, permet que els vehicles de neteja i sobretot els d’emergències puguin accedir a l’Illa de vianants sense cap obstacle en forma de pilones, va explicar Martinelli.

El regidor va apuntar que l’objectiu d’aquest pla és “donar més prioritat als vianants reduint el trànsit motoritzat i els cotxes que paren en la zona d’illa de vianants”. La intenció és aconseguir “un carrer més amable on desenvolupar relacions socials i els nens puguin jugar sense perill”, va afegir.

El pla inclou també dues fases més, una en que s’ampliaria l’Illa de vianants fins a Plaça Catalunya per poble avall i fins al creuament entre el Carrer Major i l’Onze de Setembre per poble amunt. Aquesta segona fase estaria vinculada a l’urbanització del carrer de la Lluna, encara en fase de projecte, va apuntar Martinelli. La tercera i última fase del projecte, també sense data concreta, ampliaria l’Illa de vianants al carrer Nou, Raval i Sant Marc per poble avall, tallant el pas al carrer Ametllers, i als carrers del Sol, Agricultura, Fassina, Raval i Ponent per poble amunt, fent arribar aixó l’Illa de vianants fins a l’Illa Esportiva.

Segons va explicar Martinelli, el projecte també implicarà un estalvi de temps i recursos per treure i posar el mobiliari urbà quan hi ha actes i va obrir la porta a complementar aquesta mesura amb la implementació d’una zona vermella on l’aparcament fos gratuït durant un periode de temps determinat, malgrat que l’equip de govern ja va descartar convertir la zona blava actual en una zona vermella en un Ple municipal.

Publicat el 17 de novembre de 2017 a les 16:00 per Vicenç Moliné

olivera

Notícies relacionades


La publicació de comentaris a 772.cat implica la prèvia acceptació de la nostra política de comentaris
Top