Parlem de Transport Públic

El transport públic sempre ha estat un objectiu prioritari a Alternativa per Castellbisbal;  tant ara fa 19 anys, quan es va posar en marxa el Servei de Transport urbà, com ara que l’hem millorat, reorganitzat i preparat pels propers anys.

Publicitat

Ara, a Castellbisbal, estem a punt de fer el canvi més important que tindrà el servei de transport des de que es va adoptar el títol integrat. Es tracta de l’entrada del municipi a la zona 1 de l’Àrea Metropolitana. Aquesta entrada a la primera corona de transport metropolità, és el resultat de l’aposta decidida de tots els municipis de l’AMB que fins ara estàvem a la segona corona pel transport públic. Comportarà, per un cantó, un estalvi econòmic immediat molt important per a tots els usuaris i un nou pas endavant en l’aposta que sempre hem defensat, des d’Alternativa, per facilitar l’accés i promoure l’ús del transport públic com un mitjà menys contaminant i més sostenible . Per l’altre, l’AMB començarà a aplicar als 18 municipis que s’incorporen a la primera corona el Tribut Metropolità, que ja paguen des del 2006 tots els ciutadans de la resta de l’Àrea Metropolitana, per destinar aquests recursos al finançament dels serveis que rep tota la ciutadania pel fet de formar part d’aquesta Àrea, entre ells, les millores que s’aniran incorporant al servei del transport públic a Castellbisbal durant els propers anys.

Darrerament, el govern d’Alternativa per Castellbisbal, hem millorat el servei de transport augmentant en totes les línies la freqüència de pas, tant els dies laborables com els caps de setmana i festius. Hem reorganitzat el servei canviant el recorregut d’algunes de les línies oferint un servei millor i més eficient. Amb aquests canvis aprofitem millor la xarxa de transport, i l’hem deixat preparada per poder continuar millorant en els propers anys. Amb aquestes millores futures, volem anar progressivament a cobrir els horaris als què encara no podem arribar com voldríem, com son la nit i els caps de setmana i festius; o millorar les capacitats ofertes en les hores punta del dia.

Publicitat

Aquests canvis que hem fet fins ara, permeten que amb un augment del pressupost en transport del 10%, hàgim incrementat el nombre de connexions del bus en més d’un 35%, amb un increment del nombre de viatgers del 20%.

Per assolir aquests resultats, hem fet els 13 canvis relacionats seguidament:

  • Creació de nova línia al polígon industrial Sant Vicenç i Sant Andreu de la Barca, L66: es va començar el setembre del 2017 amb 5 expedicions diàries, i des de aquest setembre   2018 hem passat a tenir-ne 6. Per primera vegada es connecta amb transport públic el poble amb el polígon industrial Sant Vicenç i amb el poble veí de Sant Andreu de la Barca.
  • Augment de freqüència del bus de Terrassa, C7: es passa de 4 a 9 expedicions diàries, que permeten anar més fàcilment a l’Hospital de Terrassa, i es canvia el recorregut per fer passar el bus per la urbanització de Can Costa.
  • Canviar el recorregut de la línia C2: es canvia per fer passar el bus per les parades dels nuclis residencials de Santeugini i Costablanca.
  • Parada a Martorell: es crea una parada a la línia L2 al municipi de Martorell, des d’on es pot enllaçar amb el bus urbà d’aquesta vila, facilitant així la mobilitat entre els dos municipis.
  • Modificació de recorregut de la línia L4 (Molins-Rubí) perquè passi per Castellbisbal: tres freqüències diàries addicionals de connexió amb Molins i Rubí des d’el Canyet.
  • L1:       s’afegeix una expedició a les 23.05 de la nit, (el servei abans finalitzava a les 22.23h). 

S’ajusten els horaris de pas de tots els busos que passen per l’estació per tal de cobrir el màxim nombre de trens possible, tant agafant la L1 com la L2 com la L66. Passem així de 60 busos diaris a l’estació a 70. 

S’ofereix horari de dia laborable durant 3 de les 5 setmanes d’agost. Fins ara tot l’agost tenia horari de cap de setmana. 

Caps de setmana i festius: augment de 18 a 21 expedicions.

  • L67:     una expedició addicional al dia, canvi de recorregut.
  • C6:       una expedició addicional al dia, canvi de recorregut.
  • L2A: Can Santeugini i Costablanca – Renfe – Nucli: augment de 9 a 12 expedicions diàries, i reajustament horaris per cobrir millor tot el dia, millorar connexions amb ferrocarrils de la generalitat, rodalies, bus local de Martorell i horari escolar.
  • L2B: Can Costa i Can Campanyà – Nucli:  augment de 10 expedicions diàries a 17, un augment de 7 expedicions, a Can Costa (8 de la L2B i 9 de la C7) i 17 a Can Campanyà (14 de la C6 i 3 de la L2B). S’ajusten alguns horaris al pas real del bus, reduint molt considerablement els temps de recorregut entre les dues urbanitzacions i el nucli urbà, ja que ara es fa el trajecte directe urbanització-nucli sense passar per l’altra urbanització en gairebé totes les expedicions. . 
  • L2C: Santa Teresita i Santa Rita – Nucli: augment de 6 a 8 expedicions diàries a Santa Teresita. Els veïns de Santa Rita, per on va deixar de passar la línia C6 aquest estiu, tindran properament 14 expedicions diàries (9 de la L67, una de la C6 i 4 de la L2C), i també tenen el nou servei de la L4 per anar a Rubí o Molins de Rei amb 3 expedicions diàries.
  • Entrada en servei d’un nou bus a la L1: adquisició d’un nou bus amb normativa d’emissions euro VI per substituir l’anterior autobús que era Euro III.
  • Posada de totes les dades i horaris del transport públic a Google Maps: ara es poden planificar rutes des de i cap a Castellbisbal en transport públic.

Aquest és un exemple més del resultat que es pot aconseguir quan es tenen clares les prioritats i, amb pocs recursos més, el govern d’Alternativa per Castellbisbal aplica experiència i bona gestió a l’hora de millorar un servei bàsic com ho és el del transport públic al nostre poble, multiplicant així les millores aconseguides i adaptant-lo a les necessitat dels ciutadans, amb la incidència tan important que té sobre la mobilitat, la lluita contra la contaminació atmosfèrica, la protecció mediambiental i la salut de les persones.

Publicat el 12 de novembre de 2018 a les 10:00 per Altarnativa per Castellbisbal

Author: Vicenç Moliné