L’AMB vol convertir l’aparcament de l’Estació en un ‘Park&Ride’ per accedir a Barcelona

Aparcament ‘Park&Ride’ de l’AMB

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) vol convertir l’aparcament de l’estació de Rodalies en un aparcament d’intercanvi metropolità per promoure l’ús del transport públic per accedir a Barcelona. Amb aquest objectiu, l’AMB proposa reformar l’aparcament de Castellbisbal i aplicar-hi el model ‘Park&Ride’.

Publicitat

Aquest model, que ja s’ha posat en marxa a aparcaments com el de Castelldefels o Sant Joan Despí, té com a objectiu “potenciar l’ús del transport públic tot augmentant l’oferta d’estacionament al voltant de les estacions ferroviàries i facilitant la intermodalitat amb el vehicle privat” i la intenció de l’AMB és donar preferencia als usuaris del transport públic en una quarta part de les places d’aparcament disponibles a les estacions on ha valorat implementar el model Par&Ride.

Els detalls de l’aplicació s’estan negociant amb l’Ajuntament i, segons un portaveu de l’AMB, la idea és posar-ho en marxa “el més aviat possible, però depèn de l’ajuntament”. En aquest sentit, apunten que “es plantejarà col·laborar amb una ampliació de l’actual aparcament”, com s’ha fet a El Papiol.

Publicitat

Tot i això, recorden que “en els casos dels aparcaments d’intercanvi metropolitans, la cessió, adequació del terreny i la vigilància la fa l’ajuntament i l’AMB ofereix el servei”.

El model ‘Park&Ride’ implica que els conductors que vulguin aparcar a les places reservades per a aquest servei hauran d’utilitzar una aplicació per indicar el vehicle estacionat i validar el bitllet de transport públic que hagin utilitzat. El funcionament serà similar al de l’estacionament en Zona Blava amb aplicació, tot i que en aquest cas i com el servei és gratuit, enlloc de pagar s’haurà de demostrar que s’ha usat el transport públic amb el bitllet utilitzat.

Des de l’Ajuntament consideren la proposta “interessant” però recorden que el model ‘Park&Ride’ “per força s’haurà de revisar i adaptar a la realitat del nostre municipi”, recordant que “l’entorn de les estacions de la majoria dels municipis de la AMB és molt diferent de la que tenim a Castellbisbal, amb una estació allunyada no només del nucli, si no de qualsevol cosa”, apunten des de la regidoria de mobilitat, comparant el cas amb el de l’estació d’El Papiol.

 

Author: Vicenç Moliné