L’AMB pagarà dues terceres parts del dèficit de les línies de bus L1 i L2

Autoria: Aleix Mateu Falguera

Al passat Ple de novembre es va aprovar un conveni amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona pel qual l’AMB es compromet a pagar, a partir del segon semestre del 2022 i durant els pròxims 6 anys, el 66% del dèficit de les línies de bus L1 (Bus de l’Estació) i L2 (Bus de les urbanitzacions), segons ha anunciat l’Ajuntament.

Publicitat

En aquest sentit, l’AMB pagarà uns 3.300.000 euros mentre que l’Ajuntament de Castellbisbal n’haurà d’assumir la part restant que sumaria 1.700.000 euros.

Segons el consistori, aquest estalvi ha de permetre dur a terme un seguit de millores en aquestes línies. En primer lloc, està previst l’increment del servei de la línia L1 durant el mes d’agost i l’augment de les expedicions a la línia L2a (Can Santeugini i Costablanca). En segon lloc, està previst posar en funcionament una prova pilot d’un nou servei de transport públic a demanda. Aquesta prova faria el recorregut entre l’Estació de la Renfe i les urbanitzacions de Can Costa, Can Campanyà i Santa Teresita durant els caps de setmana i els dies festius.

Publicitat

Per una altra banda, està prevista la compra de tres autobusos híbrids dièsel-elèctric a més d’un vehicle de reserva així com la col·locació de pantalles d’informació per a les persones usuàries i càmeres de videovigilància als vehicles.

Aquestes millores faran que el dèficit que generen aquestes dues línies de bus passi dels més de 500.000 euros anuals actuals a 850.000 euros anuals. La resta de línies L66 (a Sant Andreu de la Barca), la C6 (a Rubí) i la línia que porta a l’Hospital de Terrassa no entraran dintre d’aquest conveni i continuaran subvencionades en exclusiva per l’Ajuntament de Castellbisbal.

El conveni es va aprovar al ple de novembre amb els vots a favor d’AC, PSC, CS i JxC; l’abstenció d’ERC i el vot en contra de la CUP, es renegociarà un cop finalitzat el període de vigència de sis anys.

El 2019, any anterior a la pandèmia, es van enregistrar 301.318 persones usuàries del transport públic a Castellbisbal. El 2020 amb la pandèmia les xifres van baixar fins a les 176.644 validacions. Aquest 2021 amb la millora de la crisi sanitària, les xifres estan tornant poc a poc a la situació d’abans de la pandèmia comptabilitzant més de 207.000 validacions fins al novembre de 2021, segons dades del consistori.