La Zona Blava s’amplia a prop de 40 places d’aparcament més i el pàrquing d’Els Costals passarà a ser de pagament

El carrer Sant Lluc tindrà vuit places de Zona Blava
El carrer Sant Lluc tindrà vuit places de Zona Blava

A partir d’aquest mes, 38 places d’aparcament fins ara gratuïtes passaran a considerar-se Zona Blava, una ampliació que el consistori justifica amb la necessitat d’oferir aparcament en rotació al nombre creixent de “persones que venen al nucli urbà del municipi amb vehicle privat a fer gestions personals o petites compres”.

Publicitat

En un comunicat difós per l’Ajuntament, s’informa als veïns que 10 places d’aparcament entre els carrers Rabella i Onze de Setembre passaran a ser Zona Blava, així com 8 del carrer Sant Lluc i 20 de l’avinguda Pau Casals, just davant de l’Ajuntament. Les places de Zona Blava del carrer Jacint Verdaguer no s’ampliaran però es canviaran de lloc, traslladant-se a davant del Condis.

La mesura, que l’Ajuntament explica que també va destinada a aconseguir la “pacificació” del trànsit pel centre del poble, anirà acompanyada, a més, d’un augment en les tarifes, que passaran a ser de 10 cèntims per 10 minuts, 20 cèntims per 15 minuts, 50 cèntims per 30 minuts, un euro per una hora i dos euros per dues hores, el màxim permès. L’anul·lació de la denúncia costarà sis euros.

Publicitat

Segons han informat des del consistori aquest augment en la tarifa busca equiparar Castellbisbal amb altres municipis i fer la Zona Blava atractiva per a l’empresa que la gestiona, que acaba de renovar el contracte per dos anys més i, segons fonts del consistori, tenia unes pèrdues de 12.000 euros anuals.

En paral·lel, a més, el pàrquing soterrani d’Els Costals, obert ara fa un any i mig de forma gratuita i com a prova pilot, passarà a ser de pagament a finals d’any, amb una tarifa de dos euros per a tot el dia i la possibilitat d’adquirir un abonament setmanal per 8 euros.

L’Ajuntament enmarca aquests canvis en les recomanacions del Pla de Mobilitat Sostenible i Segura de Castellbisbal, elaborat per la Diputació de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

Publicat el 11 d’octubre de 2016 a les 17:30 per Vicenç Moliné

Author: Vicenç Moliné