La castellbisbalenca Rita Fortuny, una de les guanyadores de la darrera edició GamesBCN5

Fortuny, al centre, amb la resta de membres del Team Ugly

La castellbisbalenca Rita Fortuny, ha sigut una de les guanyadores de la darrera edició dels premis GamesBCN5 amb el prototip de videojoc Ugly, que ha presentat conjuntament amb el seu equip “Team Ugly”.

Publicitat

Amb aquests premis GamesBCN5, impulsats per l’Ajuntament de Barcelona, l’Institut Català de les empreses Culturals de la Generalitat i Península Corporate Innovation, es premien els projectes de videojocs d’equips com és el cas de “Team Ugly”, que rebran 3.000 euros, un programa d’immersió especialitzada on tindran formació teòrica i pràctica de primer nivell a part d’una mentoria, un programa de beques basat en objectius, espai de treball a la incubadora situada a les instal·lacions del Canòdrom Parc de Recerca Creativa de Barcelona i la participació en esdeveniments del sector com per exemple la Gamescom.

El VideoJoc Ugly, joc de trencaclosques i terror psicològic està previst pel 2022 tot i que s’espera poder avançar la data prevista de finalització del projecte gràcies a l’ajut de futurs inversors interessats en el projecte.

Publicitat

Ja des de ben petita demostrava passió pel món dels videojocs i acostumava a fer partides amb el seu germà i els seus amics de Castellbisbal. Més tard, treballant com a cap de projectes a una consultoria tecnològica es va adonar que aquest havia de ser el seu futur.

El programa GamesBCN5 a més, treballa àrees com són el màrqueting i l’analítica d’usuari per tal de complementar competències comercials i habilitats socials i orientades a mercat, que moltes vegades, a conseqüència de la mateixa afició, acostumen a ser una mancança i un repte entre els i les participants i pel que moltes vegades, tot i tenir un gran producte, s’hi veuen avocats a tancar.

Per una altra banda, tot i que reconeix que encara hi ha molta feina per fer, perquè és un món on “predomina molt la visibilització dels homes” perquè “és una indústria representada més per homes” i el perfil gamer, acceptat socialment també és home, reconeix que hi ha tantes jugadores dones com homes i que els continguts han de canviar per intentar que els jocs també canviïn i així no fer sentir incòmodes les dones amb continguts estereotipats. De jove, quan la Rita jugava, “la dona, moltes  vegades quedava representada com a objecte sexual”.

Per això, la Rita forma part de l’associació Women in Games que té per objectiu donar visibilitat a la dona en el sector dels videojocs, on les diferents marques adrecen els seus productes a un públic masculí sense tenir en compte que la meitat del públic que juga als videojocs, són dones.

 

Author: Vicenç Moliné