Formar part de la Zona 1 del transport públic costarà als veïns de Castellbisbal uns 700.000 euros

L’integració de Castellbisbal a la Zona 1 de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), l’organisme de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) que gestiona el transport públic, costarà als veïns i veïnes de Castellbisbal un total de 700.000 euros, segons l’estimació presentada dilluns per l’AMB als alcaldes dels municipis de la segona corona i com ha explicat a 772.cat l’alcalde de Castellbisbal, Joan Playà.

Publicitat

Aquests 700.000 euros, una primera aproximació feta per l’AMB, són una part dels 40 milions que l’organisme calcula que deixarà d’ingresar i haurà d’invertir per fer efectiu el canvi de zonificació, així com un seguit de millores que s’implementaran. Tot i que l’organisme supramunicipal no confirma la dada que tocarà pagar a cada municipi, sí confirma els 40 milions de cost total de les diverses mesures, que també inclouran canvis en els abonaments socials.

El repartiment del cost entre municipis i després entre els ciutadans es farà a partir del valor cadastral dels immobles, com es fa amb l’IBI. De fet, la intenció de l’AMB és cobrar el Tribut Metropolità, que fins ara només paguen els veïns de la primera corona, a tots els ciutadans de l’AMB.

Publicitat

Playà, que ha apuntat que a la reunió d’ahir no es va decidir res sinó que es va informar als alcaldes dels detalls de la mesura, explica que l’AMB preveu unificar les dues zones l’any 2018 i el 2020 s’aplicaran un seguit de millores que no es van concretar però que podrien implicar més freqüència de pas dels trens o millores en les estacions.

La falta de concreció d’aquestes millores així com l’impacte del Tribut Metropolita sobre els veïns de Castellbisbal són els punts febles de la proposta, segons el punt de vista de l’alcalde Joan Playà. “L’usuari del transport públic veura una reducció en el preu del bitllet però el que no agafa el tranport públic, fins el 2020 no notarà cap millora”, apunta tot i reconèixer que “hi haurà un estalvi molt important entre els usuaris del transport públic”. “Penso que representa una millora important per als ciutadans, no només pel preu sinó per un tema de justícia. Significa la integració plena en l’AMB”, conclou.

“Personalment”, Playà es mostra favorable a la mesura però evita donar la posició de l’equip de govern –”Esquerra va conèixer els detalls ahir mateix”, apunta– i la de l’Ajuntament, que primer vol debatre amb la resta de partits polítics.

Durant els propers dos mesos, tècnics de l’AMB visitaran cada un dels 18 municipis de la segona corona i evaluaran les millores que s’aplicaran l’any 2020, dos anys després de la integració en la Zona 1. A l’abril es realitzarà una nova reunió on es concretarà més la proposta.

Publicat el 25 de gener de 2017 a les 10:00 per Vicenç Moliné