Arrenca a Castellbisbal portam.cat, un marketplace per comprar al comerç local de forma agrupada

L’Anna és clienta de portam.cat des de fa cinc mesos: “Avui dia el més difícil de tenir és temps per tu, per fer les coses i gaudir una mica. Fa mesos que utilitzo el servei de portam.cat per fer la compra setmanal i em funciona molt bé. Fins ara, a la nostra urbanització no ens arribava gairebé cap servei a domicili. M’estalvio desplaçaments i temps i puc comprar a botigues de proximitat, i l’atenció personal és immillorable“ ens comenta.

Publicitat

“Porta’m és una plataforma web on pots fer la teva compra setmanal online als teus comerços de proximitat, sense moure’t de casa”. Així és com en Josep Ramón i en Pascal co-creadors de portam.cat resumeixen aquest servei, nascut a Castellbisbal fa un any i que reparteix a tres poblacions, Castellbisbal, Ullastrell i El Papiol, incloses urbanitzacions i polígons industrials.

Set comerços de Castellbisbal i Corbera ja tenen a portam.cat un catàleg agrupat amb més de 500 productes per fer la compra setmanal. Anna Gràcia (farmàcia) Aregall (vins i olis), Barbuditos (mascotes), BonÀrea Castellbisbal (alimentació) La Botzegada (plats per emportar) Can Costa (fruites i verdures) i Roure Juni(drogueria i perfumeria) són els primers comerços que s’hi han adherit.

Publicitat

“El volum de comerços i la varietat de productes continuarà creixent progressivament. El repartiment el fem nosaltres mateixos” ens explica en Josep Ramón Vall, director logístic i co-fundador de portam.cat i gerent d’un dels comerços “Això genera confiança i proximitat. Som cares conegudes. Tots els clients i clientes que ens han comprat un cop, repeteixen. A més, saben que amb cada compra estan impulsant l’economia local, la creació de llocs de treball locals i la reducció d’emissions de CO2 a l’atmosfera”.

Es tracta d’un model de consum innovador, basat en la proximitat, la sostenibilitat i la garantia de qualitat dels millors productes. Portam.cat agrupa el millor de dos models comercials: la proximitat i confiança del comerç local de Km 0, i les facilitats i practicitat dels marketplace online.

“La plataforma permet al client fer una compra agrupada en diferents botigues, “explica en Pascal Guillén, director del projecte i co-fundador de portam.cat.” Després, cada botiga rep la seva comanda, la prepara i la passem a recollir per entregar-la al client. Fem un únic lliurament, amb un únic pagament per targeta o bizum en el moment del lliurament. Actualment, fem una mitjana de 40 entregues setmanals”, La seva empresa, Educamarket, es dedica al desenvolupament de plataformes digitals i campanyes de marketing. Viu amb la seva família en una urbanització de Castellbisbal des de fa anys, i sempre han trobat a faltar un servei com aquest per poder conèixer millor el comerç local i comprar-hi sense haver de desplaçar-se.

Els avantatges per al comerç també són importants: “Ens permet vendre per internet, de manera organitzada, reduint despeses de gestió, màrqueting i logística i adherint-nos a una oferta àmplia i variada, més atractiva per al client”, ens explica la Mari de la Fruites i Verdures Can Costa.”També ens permet ampliar la nostra àrea geogràfica i perfil de client, venent a urbanitzacions, polígons i altres poblacions, i tenir el negoci obert les 24h i els set dies de la setmana. L’equip de portam.cat ens ajuda amb la pujada de productes, les fotografies i ens ensenya a gestionar els clients, les comandes i les promocions. Tot això seria molt més complicat i car si féssim la nostra botiga online pel nostre compte”


  Share: