ADIF recuperarà el vell túnel de “la Mina” per descongestionar el corredor Mediterrani

Publicitat
llaminadures-milu

Les obres impliquen una reducció temporal de les freqüències de trens de rodalies i inclouen la reforma de l’estació de Castellbisbal.

L’antic túnel de ferrocarril, que connectava Castellbisbal i Martorell per sota Costa Blanca, i que transcorre paral·lel a l’actual serà reobert per part d’ADIF per tal de descongestionar el futur Corredor Mediterrani.

Publicitat
carns-qualitat

Segons informa La Vanguardia, les obres començaran a principis del 2019 i provocaran afectacions importants als usuaris de rodalies, doncs impliquen una reducció important de la freqüència dels trens de la R4. Es preveu que primerament, s’habilitarà l’antic túnel (via única) per a després  desviar-hi el tràfic ferroviari del túnel actual, que es tallarà per complert, i per tant, mentre durin les obres no es podran utilitzar les dues vies de que disposa provocant una reducció de freqüencies de trens.

El pressupost de licitació, que és de 83 milions d’euros també inclou la reforma de l’estació de Castellbisbal, que disposarà de sis vies, una més que ara. Així mateix, amb l’objectiu d’augmentar la capacitat i connectar directament el polígon de Sant Vicenç, es construirà un segon calaix ferroviari que sumi quatre vies a les ja actuals en aquest polígon.

Publicat el 13 d’agost a les 20:00h per Albert Miralles

Notícies relacionades


La publicació de comentaris a 772.cat implica la prèvia acceptació de la nostra política de comentaris
Top